Wie zijn wij?

Het bestuur bestaat uit:

 


Voorzitter: Paul Verrijdt


                                           







Alle kinderen in de wereld hebben recht op goed onderwijs.

Onderwijs is namelijk het fundament voor een gelukkige en kansrijke toekomst.

 Als directeur van 2 basisscholen mag ik dagelijks een bijdrage leveren aan het onderwijs aan kinderen in Nederl

 In 2008 ben ik in het kader van mijn schoolleidersopleiding ruim 2 weken in The Gambia geweest. Daar heb ik het Gambiaanse onderwijs in al haar                                                                   facetten gezien en mogen beleven. Samen met Jan en Marianne van Erp, initiatiefnemers van onze stichting, heb ik de Ahlus Suffah School in Brufut                                                                 meerdere malen bezocht. Op dat moment was het een kleine school, waar een paar honderd leerlingen door ongeschoolde leerkrachten les kregen.

 Ik heb gezien dat je met niks toch onderwijs kunt maken.

 Er stonden een paar lokalen waarvan het dak, met behulp van Jan en Marianne, nog maar net dicht was. Maar de wil en gedrevenheid van de Gambianen                                                       maakte dat er toch onderwijs was, hoe beperkt ook.
 In 2009 hebben we onze stichting opgericht met als doel om de Ahlus Suffah School duurzaam te gaan ondersteunen. Basisschool Bernadette in Veghel                                                         is in vriendschap verbonden met ‘onze’ school in Brufut en is als hoofdsponsor onze uitvalsbasis.
 Door de inzet van kinderen, ouders en team van de Bernadette en vele andere sponsoren hebben we inmiddels al veel kunnen doen voor de Ahlus                                                                     SuffahSchool. Inmiddels gaan er meer dan 1000 kinderen naar school, zijn er geschoolde leraren en staat de school goed aangeschreven.
 Als stichting richten we ons inmiddels op het onderhoud en uitbreiding van de schoolgebouw. Op wat onvermijdelijke kosten na, gaan alle                                                                                       sponsorgelden rechtstreeks naar de school. Op eigen kosten controleren we in The Gambia of het sponsorgeld goed besteed wordt.
 Met hulp van onze sponsoren hopen we de steun aan de Ahlus Suffah School in Brufut The Gambia nog lang voort te kunnen zetten. Met de woorden                                                               van onze oud voorzitter Jan van Erp wil ik u bij voorbaat bedanken voor uw ondersteuning: ‘ABARAKABAKE!’  (Dank u ten zeerste.)

 

Secretaris: Arno van den Heuvel








Ik ben Arno van den Heuvel. Jarenlang als leerkracht / adjunct directeur werkzaam geweest op bs Bernadette.

Het organiseren van de jaarlijkse sponsorloop (helft van de opbrengst gaat naar de zusterschool in Gambia) was een

plezierig en gemotiveerde activiteit. Ben nu met pensioen maar heel bewust lid gebleven van de Stichting.

Met mijn medewerking wil ik de leerlingen van onze zusterschool in Gambia ondersteunen. Een ding is zeker:

Alle financiële bijdragen worden gebruikt waarvoor ze verworven zijn.

         

Penningmeester: Henk Swinkels







Binnen de stichting bekleed ik de functie van penningmeester en ben ik verantwoordelijk voor de geldstromen. Als bijna 

gepensioneerde, zelfstandig belastingadviseur, vind ik het fijn me vanuit een bevoorrechte positie, te weten in goede

gezondheid en met voldoende middelen om in mijn eigen onderhoud te voorzien, in te zetten voor mensen voor wie materiële

hulp van levensbelang is. Ik ben blij dat de Stichting me daarvoor de gelegenheid biedt.

    

  

Overige bestuursleden:


Silvy Arts








Mijn naam is Silvy Arts en ik woon samen met mijn man Paul en onze kinderen in Veghel.

Als directeur van basisschool Bernadette ben ik sinds 2024 betrokken bij de stichting.

Samen met ouders en kinderen zamelen we jaarlijks sponsorgeld in voor dit goede doel. Sinds augustus 2025 ben ik bestuurslid van de stichting.

Ik draag graag de Ahlus Suffah School een warm hart toe, omdat ik het belangrijk vind dat de jeugd in Gambia een toekomst heeft.

Door deel te nemen aan deze stichting leren we de kinderen van onze school dat het leven voor de kinderen in andere landen anders kan zijn dan zij in Nederland gewend zijn. In het kader van onze opdracht om burgerschapsontwikkeling on ons onderwijs op te nemen, bieden we onze leerlingen de kans om in actie te komen voor dit mooie doel..


Ad van den Tillart








Na 40 jaren actief onderwijs, wilde ik wel eens op een andere manier met onderwijs bezig zijn. Een goede reden om aan deze

stichting mijn medewerking te geven door zitting te nemen in het bestuur. Naast het bijhouden van de website verricht ik nog andere hand- en spandiensten.


Marissa van Beem



 

                              \





Ik ben Marissa van Beem. Sinds een aantal jaren ben ik leerkracht op basisschool Bernadette.

Toen Arno tijdens mijn eerste jaar in de klas kwam vertellen over onze zusterschool in Gambia was ik meteen enthousiast. Wat een mooi initiatief.

Door deze verbintenis wordt het inzamelen van sponsorgeld betekenisvoller voor mij en de leerlingen.

Sinds vorig jaar ben ik de interne cultuur coördinator van onze school. Vanuit deze rol zou ik graag het belang van onze samenwerking met de stichting willen blijven benadrukken


Ere bestuurslid:

Marianne van Erp








Ik ben Marianne van Erp - Minkels. Mijn man en ik gaan sinds 1995 elk jaar naar The Gambia. De eerste jaren hebben wij privé 

kinderen gesponsord, zodat deze kinderen naar school kunnen gaan. Sinds 2006 worden wij ook gesponsord door basisschool

Bernadette uit Veghel. Jaarlijks houden zij een sponsorloop; waarvan de helft aan ons project mag worden besteed.  Dit is een 

geweldige steun voor onze stichting, maar zeker voor de Ahlus Suffah School in Brufut, Zelf was ik 33 jaar als leerkracht 

verbonden aan basisschool Bernadette.












                                                    









I